Så här får du inloggningsuppgifter till licenssystemet

Ska ditt företag söka licenser i licenssystemet för första gången och behöver inloggningsuppgifter? Då behöver ni skicka in en fullmakt för en person som ska arbeta i systemet, en så kallad företagsadministratör. Dessutom behöver ni bifoga företagets registreringsbevis från bolagsregistret.

Företagsadministratören (fullmaktshavaren) kan vara en medarbetare på ditt företag eller en anställd hos ett ombud (speditör). Företagsadministratören har rätt att söka licenser för ditt företags räkning, och kan dessutom:

  • Redigera företagets uppgifter.
  • Lägga till nya användare (licensadministratörer).
  • Redigera, inaktivera och aktivera användare (licensadministratörer).

En licensadministratör har rätt att söka och hantera licenser för ditt företags räkning.

När Kommerskollegium har fått fullmakten från ditt företag lägger vi upp företagsadministratören i licenssystemet. Vi skickar sedan ett e-postmeddelande till företagsadministratören med en länk där han eller hon får lägga in sina användaruppgifter och ange lösenord.

Blankett för fullmakt